27 november 2007

Advent, vad betyder det för dig!


Nu äntligen är Advent här...jag hade velat börja adventa mycket tidigare men familjen har tydligt deklarerat att NEJ mamma det är för tidigt.
Men nu kan ingen stoppa mig.

Advent betyder vila för mig. Advent betyder ljus i mörkret för mig. Advent betyder gemenskap för mig. Advent betyder att mitt fokus är att Jesus kom till jorden.

Jesus kom och det namn som Jesaja profeterade att han skulle ha var:
Underbar i råd, han underbara råd för mig ialla situationer som jag kommer i.

Evig fader , han har lovat att alltid vara med mig.

Väldig Gud,ingenting är omöjligt för honom.

Fridsfurste, han kom med frid, frid som övergår allt förstånd i alla omständigheter i alla väder så är han min fridsfurste.


Allt detta kan han bli för dig med, du som av någon anledning hittat hit för att läsa. Är det något jag önskar att ge dig så är det Jesus och det han har för dig.

1 kommentar:

Annika sa...

Amen! Mera Jesus till folket! :-) Kramis, vännen!