28 november 2008

Första Advent



Första Advent....

fem fönster fick nya gardiner i dag, nya ljustakar i några fönster eftersom några inte fungerade från förra året.

Sitter och tänker på alla år som gått, alltid alla år har jag känt det så skönt med advent. Förväntan kanske det är, förväntan på en skön julhelg och avslutning på året med familjen.

Jag minns hur det var när jag var barn, jag ville inte släcka min stjärna i fönstret minns jag, jag ville att den skulle lysa hela natten så att Jesus skulle se den. Så han skulle förstå att jag tänkte på honom... :) Barnslig tro kommer jag smygande in på nu, har den försvunnit genom åren...

kanske skall jag ta och låta min Betlehems stjärna lysa i natt, (om nu min käre make kan sova ändå ) och somna in med den känslan att Jesus tittar in genom förnstret och vakar över oss.


Hans namn skall vara Underbar i råd, Väldig Gud, Evig Fader och Fridsfurste.....

Glad Advent!

Inga kommentarer: