19 november 2008

Gud hör min bön


.. det har jag fått höra sedan söndagsskolan "Gud hör bön". På något sätt så finns det djupt rotat i mig. Tvivel? nja jo visst men erfarenheten ropar högre. Alltid bönesvar? nej eller jo kanske..det beror på hur man ser det. Tänker på alla böner och citerande av : Allt vad ni ber om... som ändå inte hänt men som man i efterhand förstår att man inte till fullo sett vad som skulle kunna ha hänt OM det blev som jag ville. Man ser i backspegeln att Gud har omsorg om sina barn.

Idag t .ex sa jag till Gud : vad är i görningen egentligen ÄR du i görningen?... och sedan radade jag upp mina små/stora böneämnen och eller låt mig dela upp dem, bekymren och böneämnena. För är det inte så att bekymren blir böneämnen först när man kastar av dem? :)

Nåväl jag radade upp dem och sa: jag förstår inte vad som händer..... och sedan somnade jag, mm jag sover middag.

Nu precis för en liten stund sedan chattade jag med min bästisgoda väninna och sa: säg ngt trevligt till mig! Då säger hon läs Joh 13:7 låt mig citera: Jesus svarade: Vad jag gör förstår du inte nu, men längre fram skall du förstå det.

Det kära blogg besökare är ett bönesvar :) MM jag fick inga svar men det jag fick var precis det jag behövde höra. Så skönt! jag kastade av mina bekymmer och sedan får jag veta att Everything is gonna be alright....


Du är älskad av en glad fri kärleksfull Jesus som vill följa dig och som tar hand om dig!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart, precis vad jag oxå behövde bli påmind om. UNDERBART BIBELORD thanks! Fin blogg du har, har länge funderat om jag oxå ska börja blogga..Kul att det finns fler "dataintresserade" där ute än jag! Bless/ Monica