17 december 2008

En höst att lägga bakom sig med tacksamhet


Ja så känns det idag, jag har bara tre timmar att jobba på år 2008, så skönt det skall bli med ett avbrott.
Vi visste när hösten startade att det skulle bli en speciell höst och mycket att göra. Vi hade till och med fått aningar om det på speciella tilltal så vi borde ha varit förberedda. Ett tilltal att hålla sig nära källan Jesus och se till att vara där. Ett tilltal att betjäna kristenheten med våra artiklar och insändare och bilagor. Det gick bra! Idag när vår chef tackade oss för arbetet och bjöd på ett riktigt gott julfika så var det samling ganska så trötta kollegor som stod i ring och tog emot tacksamheten. Jag stod där och tittade på dem, de som var där, och kände verkligen att jag hör ihop med de här arbetsamma slitsamma journalisterna, redigerarna, layoutarna, säljarna och administratörerna. Vi har ett viktigt syfte med vårt arbete som vi får glädjen att arbeta för tillsammans.

Det är en viktig känsla att veta att man gör rätt sak i rätt tid med rätta personer. Jag är glad över min arbetsplats, kan vara bra att skriva ned det för att kanske läsa den dagen då man kommer hem muttrande och lite småless att grundkänslan är att jag är glad för mitt arbete.

God Jul på er goa arbetskamrater jag är faktiskt väldigt glad i er..... hoppas ni får riktigt många klappar av tomten :)

Inga kommentarer: