31 december 2008

Gott Nytt år 2009

Sista dagboksinlägget för 2008 från mig, jag skulle kunna vara eftertänksam och gå igenom året och ha utläggning om allt som hänt, men jag väljer som Paulus rådde mig till, Jag lägger allt detta bakom mig och sträcker mig mot det som kommer framför...

Inte för att det har varit mörker och elände under 2008, absolut inte för det har varit ett väldigt innehållsrikt, framgångsrikt år. Utan helt enkelt för att det som varit kan stanna kvar som minne och som nyttiga erfarenheter både det som har varit fantastiskt och det som kanske känns lite mörkt. Gud är densamme oavsett....han förändras inte, hans ord är en fast berggrund att stå på..
2009 får vara som ett oskrivet blad, ett blad att fylla dag för dag. Vissa saker vet jag kommer att hända, bland annat en 20 åring ,en student & en 25 åring & ett barn på långresa i USA och kanske en make som också åker dit en period.. tänk om... :) men det mesta vet jag inget om ännu och känslan är alltid lite småhärlig.

En sak vet jag och det är en längtan jag har att få se nära och kära hitta Jesus att själv få komma närmre källan, att få hitta mer styrka glädje och vishet från Jesus.


Gott Nytt Roligt Viktigt Nyttigt Välsignat år till alla er som tittar in lite då och då.
Ingela

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år!
Jag vill gärna fortsätta läsa dina inlägg under 2009 och ser fram emot mer bloggande av dig. Så önskar jag dig och mig en väldig massa tid i överflöd så att vi hinner göra allt vi vill och allt vi behöver och vila mycket där emellan.