03 december 2008

Kom just på en sak

Det är bara 18 dagar kvar tills det börjar gå mot ljusare tider det betyder att våren snart är här igen...
Tänkte att det kanske skulle glädja någon....
Det ramlade ned lite tankar till på förkommen anledning, vårregnets tid kommer. Det som känns mörkt, ogenomträngligt (som mörkret här i Fjällboskogen) och missmodigt vänder i och med att ljuset kommer tillbaka. När ljuset får mer plats så ser man ju tydligare det som ligger framför.
Vi får sträcka oss efter det i tro och i hopp om att vad Gud lovat håller han, även om det kanske är just nu väldans mörkt och ogenomträngligt. Så vi sträcker oss mot det som ligger framför och det som Gud talat till oss om och vi släpper inte taget, för det kommer ju......och framför allt har vi ett stort och härligt mål därframme....himlen

Jag är alltid på väg mot en avlägsen destination
bortom det vi kallar tid och rum.
Detta mål ger mig mod, ger mig kraft, ger mig inspiration till
att möta år som väntande ligger framför.
Så vad jag än gör, vad jag än tar mig för ska jag aldrig släppa taget
om denna osynliga hand som Herren sträckt mig.
Nej, vad jag än gör, vad jag än tar mig för
ska jag aldrig släppa taget om detta osynliga land som kallas himlen.
I mitt innersta bär jag en bit av ett avlägset land,
löftet om att jag hör hemma där.
I mitt innersta bär jag ett hopp om en avlägsen strand
att få möta Herren ansikte mot ansikte.
.
Så vad jag än gör, vad jag än tar mig förska jag aldrig släppa taget
om denna osynliga hand som Herren sträckt mig.
Nej, vad jag än gör, vad jag än tar mig för
ska jag aldrig släppa tagetom detta osynliga land som kallas himlen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart välsingnad blir jag av din blogg ska du veta.
Och jag känner igen denna sången kan t.o.m melodin ...en gammal goding! Men vad hette han som sjöng är frågan...
Bless

Anonym sa...

härligt, du har en liten "outlet" här!!! många borde få ta del av vad du har på ditt hjärta!!!
Fjällbo, är det ert hem?

Unknown sa...

Anonym: vad roligt att det gläder "någon" :) vem du än är så är det Ingemar Johansson som sjöng sången.. :))
Stina: Fjällbo är vårt hem här ute i skogarna utanför Uppsala.. välkommen :))

Eva Kihlström sa...

...fast vissa dagar längtar man mer till himlen än andra... när det är motigt och man är övertygad om att ljuset i tunneln är ett mötande tåg på samma spår!