28 januari 2009

Vi är ganska små


Detta är min stad bland många andra små kommuner.
I min stad bor det ca 150 000, kanske lite mer, små människor precis som jag.
Min stad är Sveriges fjärde största stad. Det ni...
Borde synas på världskartan, men när jag tittar så syns knappt Sverige.
Det borde innebära att det finns ganska så mycket att utforska, många människor som inte ens vet att jag existerar, eller Uppsala eller inte ens Sverige.
Tack Gud för att det finns små nätverk av människor som håller ihop.
En liten tanke till mig och till dig att faktiskt vårda de som finns i vår närhet.
Lyft luren, fatta pennan, fila ner naglarna och tangenta, hälsa på!
Det kan betyda väldigt mycket för den som kanske sitter ensam just nu och känner sig just så där liten som man kan känna sig när man ser på världskartan.

kram till dig idag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett fint blogginlägg i dag Ingela! Du är ett föredöme i det att hålla kontakt. Föredöme = någon man försöker efterlikna.
Kram tillbaks.

Bibban sa...

om jag tittar riktigt noga så ser jag dig lite i bortre hörnet på kartan.... jadå visst e de du. Du är en person som syns, du e ju min syster. Kram