24 januari 2009

Det sista små spåren av julen 2008 nu utraderade

Inte minnena de finns alltid där nere i modershjärtat och på foton, men jag talar om de där juldukarna man placerar ut och arrangemangen som man så omsorgsfullt gjorde. Allt känns så mysigt när man gör det och lite ont när man tar bort det, men när andra gardiner är på plats och lovsången tar plats i högtalarna istället för "I´ll be home for christmas" så känns helt plötsligt en förväntan på vad 2009 kommer att innehålla. Det har jag inte känt förrän nu. Tack Bengt Johansson för hjälpen att lyfta mitt sinne:)

Vi behöver all hjälp vi kan få för att lyfta blicken dessa dagar. Kund David gav oss rådet att lyfta blicken emot bergen och förvänta oss vederkvickelse från himlen så låt oss göra det tycker jag.

En annan sak min underbara storasyster har börjat blogga :)
http://wwwtantbruncom.blogspot.com/

1 kommentar:

Bibban sa...

Såklart jag ska kommentera dina inlägg, dom e så fina, Men du vet jag har ju nyss börjat. Det kommer mera KRAM