31 januari 2009

Duktig dag i Fjällboskogen

Måste bara tala om att jag bakar idag, grötbullar och kanelbullar... varför jag vill tala om det?Jo men det händer särdeles sällan här i Fjällboskogen, så det är en stor dag idag. Lite firande på ett sätt. Mmmmmm Gud har visat en liten vink om att allt kommer att bli alldeles så bra som det kan bli... lite kryptisk kanske men du kan plantera det i din situation att om du just nu läser detta. Du är säkert i en situation där du kanske undrar lite om hur det kommer att fungera och hur det kommer att gå. Då är det ju perfekt att du läser just nu för här kommer en uppmuntran:
Det kommer att gå bra, det ljusnar snart, även om erfarenheten talar ett annat språk så om vi förväntar oss gott från Himlen så kommer det. Tänk Abraham han var ganska så väl medveten om att han o hans Sara var ganska så ute ur leken men Gud ville något annat. I rätt tid och på rätt plats så kom undret.
Så ta och baka lite grötbullar och kanelbullar och pensla bullarna med hopp om framtiden och strö på förtröstan på honom....
Love u....

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vilken ljuvlig doft som sprider sig i Fjällboskogen :-) Vill oxå baka men det får bli en annan dag...

Marlene

JO sa...

Hallå i Fjällboskogen! Kul att hitta din blogg! Hoppas allt är bra! Blev så illa sugen på kanelbullar nu av någon märklig anledning, så jag tror att jag måste leta mig mot frysen nu, har för mig att det fortfarande bor några kanelbullar där. Inte som nybakta men man tager vad man haver :) God bless!

JO

Bibban sa...

Du, va gott, kanske du bakar innan jag kommer åxå, ja menar om det är långt mellan gångerna så kan du spara baket, hmmm