16 januari 2009

Har ni någon gång undrat vem alla är

Konstig titel kanske! Men för några år sedan när jag promenerade från dagiset mina små gick på och ner till stan till mitt jobb, så varje morgon så mötte jag henne. Damen med de raska stegen! Hon hade ryggsäck på ryggen, en liten nätt en, bra gåskor och alltid rejält klädd. Vi gick på var sin sida av gatan, hon österut och jag västerut. Från början så tänkte jag nog ingenting men sedan så tänkte jag nog ja nu kommer hon igen. Sedan efter alla veckor så blev hon som en kompis, uteblev hon så undrade jag om hon var sjuk, på semester eller jobbade på ngt annat håll. Tanken att hon skulle åka buss eller bil istället för att gå den infann sig aldrig. Men ju längre tiden gick så började jag sakta undra VAD jobbar hon med? Tanken har gått från lärare, kurator, ICAtant, pizzabagare, apotekare eller där jag stannade i tanken bibliotekarie. Jag slutade mitt jobb på stan och vanrade inte längre den gatan så jag fick aldrig svaret.

För en tid sedan på mitt nuvarande jobb så har vi en restaurang i bottenvåningen, vem tror ni sitter där ofta på lunchen och ivrigt pratande med en förmodad kollega, Jo min gåkompis... jag har varit frestad sååå många gånger att gå fram och fråga men inte riktigt haft frimodigheten, men en dag.....

Tänk va många vi är, alla vi vandrande, arbetande, studerande olika människor! Vilka är vi ?Vad pågår i våra liv? Så ointresserade av varandra, tänk om det i min gåkompis finns en vän för livet... Tänk om jag får betyda något för henne eller hon för mig rent av... kanske jag skall våga :)

1 kommentar:

Amanda- sa...

Hej!

Vad roligt att du läser min blogg. Nu hälsar jag på hos dig också:)

Hejs/Amanda