02 januari 2009

Jag älskar dem

4 augusti 1946 togs detta foto, en nittonårig vacker flicka från norrbotten gifte sig med en stilig 6 år äldre uppländsk man. 62 år senare är de berikade med 7 barn, 21 barnbarn och om jag inte räknar fel nu 14 barnbarnsbarn, förlåt om jag räknar fel... det är mina föräldrar. Jag har lyckan att fortfarande ha dem kvar om än lite slitna nu så är de fortfarande de som bär oss med sina böner. Jag har suttit vid frukost bordet och hört hur de nämner om inte alla varje dag så många vid namn i sina böner.
Tack för allt ni gjort för oss mor o far tack för alla böner. Jag vet att ni fått se så många härliga bönesvar och vet att ni aldrig släpper taget i tron. Även fast det idag inte är så lätt, när värken ställer till det och när ni tvingas leva åtskilda ibland på grund av ålder. Ni älskar varandra och är det där föredömet som alla borde få ha. Det kallas uthållighet.....
Jag älskar er så oerhört mycket mor & far

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror aldrig att man kan visa sina föräldrar nog med uppskattning. Man tar allt för mycket för givet. Jag är också tacksam över att ha haft förmånen att lära känna dina go´a föräldrar. De påminde så mycket om mina. Nu är både mamma o pappa hemma hos Gud och jag känner både saknad och tacksamhet. När jag ringde Helenas mor och berättade om min mammas hembud, sa hon;" Nu tar jag över. Vi har alltid burit varandras barn och barnbarn i förbön" och det kändes så fantastiskt skönt!