14 januari 2009

Kafferasten var i fara

En säkring gick och var i hela redaktionen finns alla säkringar? Jag visste och ett klick bara så kom allt igång igen. Kände mig helt plötsligt väldigt glad och tacksam....
Kafferasten är ju för bra ändå, inte bara för att magen kurrar lite lätt kl 10 utan för gemenskapen. Här på redaktionen arbetar vi alla väldigt koncentrerat, journalisterna intervjuar och skriver artiklar och pratar med andra, kundtjänst talar med prenumeranterna, jag och mina säljkollegor talar med våra kunder både muntligt och via mail, administrationen och ekonomiavdelningen stirrar på siffror och annat planerande, växeln talar med alla. Men kl 10 ses vi på övervåningen och det blir ett härligt babblande för den som vill med alla härliga arbetskollegor. Viktiga samtal, givande samtal och roliga samtal som stärker gemenskapen och ger en välbehövlig liten paus... så visst var det bra att jag hittade säkringsskåpet :)

Inga kommentarer: