31 mars 2009

Börjar ana annan årstid

Det känns nu på många sätt som om våren är här. Skulle ha fångat Grusblåsaren på bild igår men hann inte. Ni vet han som kommer med ghostbustermaskinen och blåser grus på våren och löv på hösten. Det luktar grus och damm, solen värmer och barnens mössor kan snart stanna hemma. Vi behöver detta nu, vi nordbor är ju utrustade med överlevnads instinkter, men åh så skönt att få komma upp över vattenytan och andas lite.

I morgon beger jag mig till min hemstad, en av dem vi flyttade en del som barn, för att rå om mor och far några dagar. Skall träffa en väninna jag inte sett på si så där 30 år och det skall bli så kul. Sedan en systerträff på torsdag med mina storsissar :)) alltså de är inte stora till omfånget bara äldre :)) De är 50+ och jag är det inte :))
Jag är LILLSIS!! och jag älskar dem!!

2 kommentarer:

Bibban sa...

det ska bli skojjigt lillsis..

storasyster sa...

Riktigt roligt med en systerträff, bör göras lite oftare bara.