22 mars 2009

Måndag- Söndag

Jag förfasas över att en vecka bara rinner iväg, man har ju hört i alla tider att tiden går så fort men nu går det lite för fort tycker jag ... kära tid. Det var nyss måndag morgon och jag hade saker och ting under kontroll vad som skulle ske men nu då, vet inte om jag hann allt jag skulle men vi lever och vi mår bra .. så jag släpper de funderingarna.
Varför har tiden bråttom för ... det är nog dags att carpe diem tror jag. Vissa deadlines har vi ju alla men vad vi kan göra är att inte bekymra oss om det som ligger långt fram eller efter det vi skall göra just nu. När vi gör det som ligger framför oss just nu så har vi all kraft att göra det bästa av just det. Men om vi bekymrar oss om det som kommer längre fram så blir det lekage av styrka och fokus så vi inte kan göra det bästa av det som ligger framför just nu ... och det vi gjort klart kan vi släppa för det är ju redan passerat. Vi kan ha med oss erfarenheten ...

För mig som har Bibeln som "hämta styrka och vishet" källa så har jag ett ord som jag lutar mig emot... jag glömmer det som ligger bakom och sträcker mig mot det som ligger framför Fil 3 :13
Så vecka 12 goodbye see you next year, and hello vecka 13 nice to see you again....

2 kommentarer:

Bibban sa...

Oj jag fick läsa två gånger sis..det va mycke att tänka på, men som vanligt så säger du bara bra tänkvärda ord.
ha de gott

Anonym sa...

Du är bra på att uppmuntra andra. Jag fick till mitt minne i går, en gammal barnsång från söndagsskolan som dom äldre barnen gick i. "Lämna det gamla bakom dig...sträck dig mot det som är framöfr...Dagarna går så fort förbi. Månader och år likaså..." osv ja så ditt inlägg var rätt i tid för mig.