03 mars 2009

Time to think


Lever vi för att arbeta eller arbetar vi för att leva... ja hur har vi det måntro?
Mitt huvud går i spinn just nu, det är därför jag ställer frågan eller påståendet, hur ni nu vill tolka det. Jag kom på mig själv idag mitt i en mening när jag talade med en arbetskollega.. "det blir lättare för mig härframöver när vi kommer närmre stan, med mitt arbete..." Vad menar jag då? Menar jag att jag kan jobba mycket mer och låta de små gå hem och klara sig själva? menar jag att jag kan gå in för mitt arbete och lägga mer tid på det än på tiden hemma?
Scary..... för jaa det är så jag tänkt! och när jag tänker efter så mår jag inte bra av att tänka så.... Så nu behöver frun i Fjällboskogen tid för att tänka lite, tänka på vad som är det viktiga och vad som är det nödvändiga i vårt liv. Det ena behöver inte utesluta det andra men inställningen till livet kan ställas in i rätt kompassrikting. Så kanske blir det lite funderingar här ett tag men kom gärna med lite glada hejjarop eller egna tankar, det gör gott...

Nu skall här korvstroganoffsas och lite tonfiskas till mig själv, ikväll tankesmedja och tidigt kväll. I morgon?.. ja men då är det en annan dag :)

1 kommentar:

Bibban sa...

Hejja hejja sis.. tänk lite du medan du äter tonfisken,den e så torr så du får gott om tid...nä skoja bara...älskade sis tänker på dej kram