26 maj 2009

Nu skall hela huset rivas....

Upptäckte idag när jag läser stadenstidning att mitt godaluktgatuhörn försvinner :( Fullt förståeligt på ett sätt, huset är ganska slitet och fult och passar inte in i de ombyggnationer som pågår runt stationen. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om just huset, bara det inte kommer upp någon annan ful koloss där... men lukten... den underbart goda nyrostade lukten av kaffe förvinner... ja nu är ju frun i Fjällboskogen inte där så ofta men när jag väl är där då.....
Hej då kaffehuset, vila i frid....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så det skall alltså rivas? Hade jag ingen aning om....om kaffe lukten försvinner vet jag inte. Lindvalls kaffe ska väl finnas kvar på nått sätt ändå? Har ingen aning om allt ska rivas eller om det bara är den äldre delen bakom som ska ner?...
Det visar sig...ha det så gott!
Kram
Mette

Lilla Rummet sa...

Huset i och för sig är inte snyggt, men doften har ju varit underbar när man åkt förbi där.

Hon är tuff storasyster din, läste nu att hon vandrar själv.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kramiz Britt

Anonym sa...

Men vad synd att det ska rivas då. Kaffedoft som bara är för härligt.
åhh, nej man ska inte lägga för mycket energi på sådant. Men jag tillåter mig att bli arg över det och sedan släppa iväg det på ett moln. man ska inte trycka ner sina känslor heller. Då gör man sig själv illa i längden också..
Ha, en fin dag.
Kram.