10 juni 2009

Ett kort på posten


Jag fick ett kort på posten här om dagen.. ett så underbart kärleksfullt kort :)
jaa jag vet att jag är ca 5 cm längre än den person som skrev det och hon ser mig som en giraff eller...... :)) hehe. (om det nu var mig hon menade)
Hon är dock stor i mina ögon, om än äldre och om är kortare då, så är hon guld värd.
Hon är den som tålmodigt lyssnar på oroliga tankar från vår underbara mor och som håller i trådarna och papperen.
Hon är den som kör förbi hemmavid även om hon är trött efter jobbet och även om hon helst skulle vilja slänga sig i soffan och äta sockerbitar.. hehe eller dra på sig vandringskängorna och gå en liten sväng på 2 mil.
Hon finns där för vår mor och far, när vi andra bor så lånt borta.
Va säger man när man är så rikligt välsignad med syskon?
Va säger man när man när man har tantbrun till storsis?
jaa vad säger man? JO man säger Tack gode Gud !!!!!

5 kommentarer:

Bibban sa...

Men sis.....nu lipar jag ju älskar dig
Kram

Bibban sa...

p.s och tack för att du är min lillsis

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hej!
Kul att du kikade in till mig!

Jag hade ju en liten formsvacka här :) Det blir väl lite så när man kör på i 190 med allt som händer i maj-juni innan skolan slutar.
Sen när man sätter sig ner kommer tröttheten som en hink kallvatten!
Men det går över :)

Så du är 6-barns mamma!! Imponerande! Då är det Dig vi ska vända oss till när vi behöver någon som kan tala in i våra mamma-situationer!!

Ha det så jättebra, så ses vi snart igen!

Kram Jeanette

Afrodite sa...

Åh här lipar man ju nästan av den syskonkärlek som spirar...ni är för goa båda två! =)

Anonym sa...

Blir så glad för er skull! Kram kram