21 augusti 2009

En nattlig gäst

I mitt förra inlägg så gick funderingarna till vad jag skulle börja införskaffa när barnen börjar flyga ut.... men jag har bestämt mig för att nöja mig med att ha lilla voffsingen kvar bara... Hon är min lilla väktare, inte så att hon skrämmer slag på nattliga besökare utan hon gör mig medveten och väcker mig om att det finns någon mer i huset. Själv gömmer hon sig under soffan och kan inte komma fram sedan...
Men den här nattlige gästen var ingen Svarte Petter utan herr Batman him self... uhhh... Min heromake klarade av tillslut att få ut honom genom att slänga en filt över och kasta ut den genom fönstret... Vad jag gjorde? Nä men jag låg under täcket och bad... att J skulle klara av det... :)
Nu är det frid o fröjd o nu blir det adjö till skogen och alla härliga djur, sågar, gräsklippare, slipmaskiner och höns :))

2 kommentarer:

Bibban sa...

Jag skulle lagt mig under sängen ja ;)

Bibban sa...

Skulle lagt mig under sängen med vovven...skrev jag nyss men vad hände;)
Kram vill träffa dig snart saknar dig
Bibban