22 september 2009

Tankarna susar...


i trädtoppen, eller jag har ett ständigt brus i öronen, gahh, vet inte riktigt om det är tinitus eller om det är ngt annat som stör... Men.. på grund av det och lite annat typ kartonger så är det lite tyst från trädtoppen :)

Fick höra idag på morgonen att det är som ett trauma att flytta.. inte lika stort som när någon man älskar försvinner eller vid skillsmässa men trauma är det i sig... okeey... kan inte riktigt känna detta som ett trauma utan mer som ett organiserat kaostillsånd... med ett stort leende på läpparna... Jag är TACKSAM ... tacksam för så väldigt mycket! och tror att det betyder något att tala ut det också... så here we go Im grateful ,kiitollinen ,ευγνώμων, سپاسگزار، ممنون, agradecido... rakt upp och ned TACKSAM ....

Signe

2 kommentarer:

Sivan sa...

Sådant här intresserar mig, amatörpsykologen herself.....Flytt, nytt syskon, skilsmässa, allvarig sjukdom, dödsfall...detta frågar vår skolhälsovård efter när barnen fyller i hälsodeklarationen. Det man då letar efter är ju stress, har barnet utsatts för någon av dessa saker så är dom utsatta för stress.

Det kan vara fantastiskt ljuvligt och rätt men en stress är det i betydelse = förändring, omställning. Så trauma, tja...kanske ett starkt ord men en positiv stress iaf!

Härligt att ni mår bra! Det gör jag med, riktigt bra =)

Bibban sa...

Ja men va bra sis, då vet jag att till slut så ordnar det sig..bra tanke så här mitt i kaoset....
Vriendelijk..
Kram storsis