30 november 2009

Måndagmorgon i Klarbärshuset

... dottern vaknar med snuvig näsa och obönhörligt envis på att hon skall till skolan ändå, sonen vaknar o kan inte förstå vart gympadojjorna har tagit vägen " någon har lagt dom ngnstans", maken vaknar och "märkligt vart är nycklarna", jag vaknar jag med... inte så glad då av de tre tidigare nämnda sakerna... men några utbrott senare så stillar vi oss och ber Gud om hälsa styrka vishet och ideer... okey, dottern känner sig mkt piggare och det syns, kan gympdojjorna kanske ligga i omklädningsrummet.... När lugnet lagt sig och jag blev sist kvar hemma kom först samtalet från sonen.. "De VAR där mamma" :) ... jag ställer mig mitt i hallen " Gode Gud hjälp mig hitta nycklarna" får tanken "Kika i den där andra jackan som han har så sällan?"... :)) absolut ... hittat!!

Mission completed (om det nu heter så) Tack Gode Gud, Tack för att du mitt i vardagen i smått och stort är med oss med ett leende på dina läppar :) Tack för att jag får vara din... :))


Så något sen och missar morgonstunden med mina arbetskamrater är även jag snart på plats.....Det är måndag och Gud förminskas inte i mitt hjärta tvärtom ....

1 kommentar:

Polargrevinnan sa...

En vanlig måndagsmorgon i många hem. Det gäller att inte tappa
humöret.
Gode Gud hjälp - en fras vi hasplar ofta ur oss - men jag ser att du har substans bakom orden.Jag tackar Gud (om han finns)
att jag fick vakna i morse och känna mig pigg och inte ha ont.
Som du förstår är jag en "sökare".
Ha det så bra önskar Viola