19 januari 2010

Haiti


Så hemskt... så otroligt hemskt för alla dessa människor... Vi behöver bedja för alla dessa drabbade och för alla de som är på väg för att hjälpa... Man vill sträcka ut sina händer för att bidraga med det man kan bidra med. Det finns ju många som nu ropar ut "Ge oss dina pengar så hjälper vi Haiti " men... man blir lite tveksam Kommer verkligen hjälpen fram? Hamnar våra pengar på hög någonstans till något annat? Jag har kontakt med flera Kristna Biståndsorganisationer där man VET att hjälpen når fram, så om du vill ge gå gärna in på deras hemsidor och läs och bedöm själv. Ring gärna upp dem och hör hur de arbetar... Här är några...



1 kommentar:

tankar från mitt fönster sa...

Instämmer!! Det är den värsta naturkatastrofen under min tid!!
Vilken fin blogg du har.
Kan jag anteckna mig som följare?