03 januari 2010

Nyårs löfte

.. Nej jag ger inga men Nyårslängtan till förändringar, det har jag. Vilka det är tänker jag inte blottlägga här men jag kommer att skriva ner dem och ha dem till hands.... Jag tror att det är viktigt att lyfta blicken, våga tänka våga drömma och kanske en sak till Våga vara förnöjsam med det man har. För handen på hjärtat många av oss har det helt okey runt omkring oss. Kanske inte bankkontot är ikapp med herr Kamprad och di andre, men de har börjat någonstans de med... Kanske inte lika friska som någon annan men vi har livet... Listan kan skrivas lång men tål att tänka igenom ärligt och uppriktigt...

Det är den tredje januari redan, tre dagar in på 2010 minsann, har till min stora glädje fått möta hela familjen denna helg då äldste sonen kom hem med sin L... idag en underbar eftermiddag med två av våra allra goaste vänner från Stockholm... Plommonspäckad fläskkarré och potatis... I morgon då är det en annan dag... en arbetsdag... men tänk jag har ett arbete att gå till, ett arbete som jag trivs förträffligt med ♪ ♫ ♪

1 kommentar:

Tina sa...

Hej!!
Ja, du har så rätt!!! Jag gör samma sak som du.. inga löften men drömmar om bättring.
Va härligt att ditt år börjat så fint =) Familjen är så oerhört viktig för mig oxå!!
Ha nu en fortsatt fin Söndag & en underbar vecka!!

Kram Tina