21 februari 2010

Dags för summering snart av 50 år


De senaste dagarna har det infunnit sig ett lugn och en stilla susning av tillfredsställelse... Tänk jag har 50 goda år bakom mig. Visst har det ibland varit tunga backar, och jag har kanske inte flugit fram över dem som svenskarna gjorde igår i OS.. grattis förresten... ni anar inte vad ni lyser upp ett insnöat folk hemma i Svedala... Men trots backar, snår och tillsyns "hur-löser-vi-det-här-då".. så har vägen varit kantad av Guds trofasthet! Jag gjorde mitt första val som 11 åring och vid 19 års ålder efter lite funderande stadfäste jag mitt beslut att leva mitt liv i Guds närhet. Gifte mig vid 23 år, första barnet vid 24 sedan trippade barnfötterna på tills jag skulle fylla 40... 6 barn på 15 år :) Underbara vackra goa fina barn, fortfarande kär i min goa make,jag har ett arbete som jag trivs väldigt bra med, tillhör en församling som betyder så mycket för mig... Bor i en perfekt stad :)
Nu på torsdag kliver jag upp på en ny nivå ... och hoppsan sa... jag kan redan skönja att det kommer att komma mycket mer... Skall bli bra Skall bli roligt Skall bli gott... På lördag har vi samlat våra vänner, några från förr de flesta från nu. Några faktiskt från förr och nu :) ....
Så in på upploppet frun på Klarbärsgatan... det här blir kul....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra ord från en vacker kvinna. Och en av de bästa vänner som finns. Jag är ju förstås bara 49, ganska ung och oerfaren, ;o), men i höst blir jag också en klok 50 åring! Kram min kära Ingela

Anneth sa...

Ja, du Ingela. Nu närmar sig din stora dag med stormsteg. En så fin summering du gjort av allt det viktiga som hänt i ditt liv! Någonstans kanske du har en liten, liten plats för mig. Du betydde så oerhört mycket för mig under de år vi umgicks som flitigast. Utan dig vet jag inte var jag hade varit idag. Tack för att jag får vara din vän också som 50åring och du,vi fortsätter väl många år till, va!?