03 mars 2010

En påsk med amerikaner



På bara några år har vår bekantskapskrets utökas med vänner från landet västerut.Vi kommer ju att göra en roadtrip i sommar och besöka några städer och gästa flera av dem. I påsk kommer det en ung dam för att tillbringa ledigheten med sin pojkvän som går på vår Bibelskola och hon skall bo med oss. Sedan har vi fler vänner vi väntar på att få besök av eller att besöka själva. Känns så berikande att inte bara vara hänvisad till lilla underbara Sverige. En dröm jag har som en dag kommer att uppfyllas är att få hälsa på min moster o morbror i Australien, och min moster och morbror i Canada... I will happend

Men idag är idag och idag har knappt börjat, men jag anar en blå himmel idag och fullt solsken..
Ha det bra...


3 kommentarer:

jagsiv sa...

Det här med resor, nu är min minste så liten än men det är något som bara drar i mig. Håller på att kika priser på resor nu...allt börjar med en dröm och jag och äldstingen är sugen på att sticka till mallis eller cypern eller.... Har en svåger nära Italien iaf, kanske våldgästa :)
PS, svar på din komment:
Jag har alltid lust att blogga. Men frågan är var och på vilket sätt. Vill inte visa mina barn så det är där jag fastnat. Tydligen verkar min inspiration hänga i hop med berättandet om barnen så jag får inte i hop det hehe...men LUST har jag alltid. Dock är jag rädd om mina barns integritet. Min egen är det inte så noga med faktiskt! Jag bjuder gärna på mig själv :) Ha en fin vecka.

Kristina sa...

Så härligt med så mkt vänner. Har du tänkt på hur rik man är när man har vänner? Vi har verkligen upplevt det denna vinter när vi varit så slut av min cancer hur vänner har kommit med mat, kakor, sylt och sig själva. Till jul fick vi alla kakor vi behövde, ja mer än nog , var som Jesus själv hade välsignat allt.
Då inser man lyckan av att själv oxå ha varit en vän i bättre tider.

Lycka till med alla dina vänner Kram Kristina i Umeå

Anneth sa...

Åh, vad härligt det låter! Blir det Florida igen eller andra stater den här gången? Vi drömmer om att få göra en ny roadtrip someday. Los Angeles, San Fransisco, Chicago...You name it! Det finns ju hur mycket som helst att se. Ha det gott! Kramar Anneth