07 juni 2010

Min bästa kompis

John heter han :)
när vi först sågs var han svarthårig o 24 år
nu är han silvrig och 52 år
Gifta i 27 år med framtiden framför oss...
Vi har byggt vårt liv på ett bibelord som gjort underverk för oss

Jer 29: 11
Jag vet väl vilka tankar jag har för er säger HERREN
nämligen fridens tankar och inte ofärdens
för att ge er en framtid och ett hopp

Vänner kommer, en del stannar kvar, en del passerar och tar en annan väg
kanske vägarna möts igen eller kanske inte
men jag och min gubbe vi färdas tillsammans länge länge länge...

2 kommentarer:

Bibban sa...

Krama bästa kompisen från mig:)

Kristina sa...

men så kul, exakt samma bibelord som vi vilar på min man o jag, o även har ingraverat i förlovningsringen. Vi har varit gifta i 22 år o förlovad i 23.

Ha en jättefin dag Kram Kristina i Umeå