06 oktober 2010

Det blåser

Har en liten stund hemma med en minsting som inte mår helt bra, bara lite dåligt men inte helt bra ... Lika bra att se till att det blir helt bra.. :)
Var ute med hunden och inser att vädret och tiden är blåsig, lite osäker och inte helt klar... Man kan lätt fastna i den upptäckten så det gäller att se upp... upp.. upp... Jag påminner mig själv att jag lever med en förvissning att det finns en mening med livet, att jag inte är här av en slump, att min framtid är framför men mitt liv är här och nu och att Gud leder mina steg. Det finns en risk att man ständigt lever med "resväskan i handen"... vad är nästa steg? vilken väg skall jag gå nu? Så då gäller det också att se upp... lev här och nu... Njut av livet där du är just nu... Det är inte fel att ha raksträcka, att allt lunkar på som vanligt. Det finns mycket att få ut av det...
Jag skall upp på min raksträcka nu... har varit på min "resting area" några timmar och njutit av det... hämtat ny kraft och är reda att ta mig an dagens uppgifter...

1 kommentar:

Bibban sa...

Rätt inställning sis, LEV det är viktigt
Kramar om dig