12 oktober 2010

Ny ryggrad

Var till min förträffliga massös idag.. Hon säger att hon knådar igång mig.. och det känns... för det sprakar och knakar över hela ryggen... Till advent skall jag vara som helt ny säger hon också... det ser jag fram emot fast jag vill helst av allt fortsatt vara jag... men mjukare och smidigare i rygg och nacke...
Får mig att tänka på livet.. vissa perioder går vi igenom saker som på ett sätt förberetts genom det liv vi levt innan... orsak och konsekvenser.. slarv med träning ger en otymplig kropp... slarv med mat ger också en otymplig kropp (har jag märkt), slarv med att ge näring åt relationer med gamla vänner bär inte så god frukt... för mycket jobb och lite vila ger ganska så säkert ett otympligt liv... Vi påverkas naturligtvis utifrån också oavsett våra val .... men livet går att ändra på, det går att börja på ny kula, konsekvenserna får vi leva med och kommer kanske inte undan med heller. Det får helt enkelt finnas med som en påminnelse att mina vägval eller val  största allmänhet ger betalt därefter....
Tack gode Gud för en ny början och en god fortsättning

Inga kommentarer: