15 oktober 2010

Varma Fina Monika

Idag jordfäst en bekant till mig. Endast 52 år gammal blev längtan till himlen så stark att hon gav upp kampen mot den sjukdom som plågat henne i så många år.
Du har det bra nu Monika men det är tomt här efter dig. Vi fick aldrig till den där kaffestunden som vi hade tänkt. Det får mig att tänka: Tag vara på dagen som är idag och inte skjut inte upp allt framför dig... Idag skall jag duka borden i kyrkan och ställa fram den där kaffekoppen som jag skulle delat med dig hade ju väldigt gärna ha haft ditt varma leende framför mig då... 
Varma fina Monika... du har det bra nu..... kram

1 kommentar:

Kristina sa...

Så fint skrivet, och vilken fin länk till Carola, mina tårar rinner och just idag känns det som jag oxå skulle vilja flytta för det är tungt. Men jag vill kämpa och få dela kaffekoppar med fler och kanske med dig ngn gång