04 november 2010

Fader vår

Bönen Fader vår är ofta använd här hemma och det finns mycket skatter i den om man delar upp den... I morse fick jag en till skatt ur den bönen. Jesus ber först... och giv oss idag vårt dagliga bröd...  sedan kommer ... och förlåt oss våra skulder... Tolkningen jag hörde i dag belyste hur Gud först bjuder oss att sätta oss ned och få mat... sedan kommer förlåtelsen. Vi behöver inte vara syndfria för att sitta ned tillsammans med Jesus... vi behöver inte vara perfekta för att komma till honom. Han bjuder oss att komma som vi är och han vill att vi skall sätta oss ned vid bordet för att få mat... sen kan vi börja prata om det där som kanske behöver justeras.... Vilken underbar sanning... trots vad jag, är trots allt jag undrar över trots mina tvivel så är jag välkommen, alltid välkommen. .... Ty riket är ditt och makten och härligheten... Amen...
Tack mr D för den tolkningen idag på morgonbönen...