26 december 2010

5 dagar kvar

Endast 5 dagar återstår av 2010..ett år som rusat iväg. Jag minns att jag kände vid nyår förra året att 2010 skulle gå fort fort och visst så har det blivit... jag "skred" över 50 strecket med allt vad det innebar flera nya insikter och upptäckter,  Bea klev över sitt 20:e år. Vi reste till USA en liten längre period, andra gången för mig, och det landet har nog tagit en bit av mitt hjärta... Christoffer blev man :) för det blir man vid 25... :)) På arbetsplatsen blev det stora förändringar och det tar sin lilla tid att allt ställer sig tillrätta. Nu har precis julen passerat och ett nytt Nyår ligger framför... vad månne 2011 innehålla? Man kan ha sina tankar och sina önskningar men de flesta vill man bevara vid sitt hjärta och ta fram och begrunda lite då och då. En del saker vet jag att jag behöver ta mig an och en del saker kanske jag behöver släppa taget om...   Men det bästa är att jag vet att jag har en Herde som låter mig vila vid gröna ängar och som för mig till vatten där jag finner ro... Ett steg i taget, en dag i taget.. och han vill lära mig att njuta av den dag som ligger framför... Så God fortsättning I morgon är det en annan dag som vi tar tag i ... i morgon...

1 kommentar:

Kristina sa...

åh vad skönt att du skriver om Herden i dina tankar. Jag behövde det ikväll då jag redan oroade mig 5 dagar framåt. Ska försöka vila vid ängaran o lita på hans ledning även för andra i familjen.Kram Kristina i Umeå