30 december 2010

En tanke

 

God understands our prayers even when we can't find the words to say them!

 

Det går lätt att bedja när man har ett konkret böneämne framför sig. Mindre lätt är det när man bara har den där känslan av något djupt därinne som är lite odefinierbar den där känslan som bara framkallar tårar när man börjar bedja... eller kanske bara en djup suck. Men i min enkla tro och enfald så tror jag att de bönerna är klara som kristall inför Gud. En av mina döttrar har skrivit i en av sina lovsånger en text rad som tar tag i mig.. "... så vart andetag blir en lovsång till dig..." Där.. tror jag att det finns något som vi inte får glömma. Att i den stilla djupa stunden med Gud låta våra bönesuckar och de tårar som kanske vill falla att det får vara vårt hjärtas bön. Vi behöver inte leta orden som skall kläda våra behov, de kommer av sig själv. 

Idag är det en annan dag och jag är ledig!  


lite reklam så här ovanligt från mig, vill ni lyssna på sången som jag nämnde så finns den att köpa HÄR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant som det är sagt.

Kristina sa...

så fint du formulerat det, gick rakt in i hjärtat