17 december 2010

Förväntan

Förväntan sägs skall ligga i luften... minns hur man kände det som barn... magin som infann sig när friden lagt sig i huset dagen innan julafton och om man kikade ut i vardagsrummet såg man mamma hänga om alla kulor i granen för att göra den lite extra fin ... :) det luktade jul både från gran och maten som puttrade. Någon gång när man växte upp, jag är osäker på när, så försvann magin... jag minns att jag blev väldigt ledsen den julen. Hjälp jag var på väg att bli vuxen, visste verkligen inte om jag ville det. .... Nu är jag här många år senare och har sett åtminstone 4 barn passera den linjen när julen inte riktigt hade samma magi... Vi talade om det för några dagar sedan och visst var det så... Men det är en ljuvlig tid att samla familjen att hinna ses och hinna umgås... I år har jag behov att stilla min själ extra mycket. Året som ligger bakom har haft ett rikt intensivt innehåll och det känns extra viktigt att samla sig.

Inga kommentarer: