18 januari 2011

En annan dag i januari

En helt vanlig dag i januari, inte rosad med en vacker blå himmel eller värmande sol. Inte ens med vackra dalande snöflingor och även frånvaro av regndroppar är det. En helt vanlig annan dag i januari. Snön är inte längre bara vit utan smutsen träder fram och är oerhört fult. En helt vanlig dag i januari... Fast... det som skiljer från i går är att jag inte har upplevt den färdigt ännu. Så.. jag gör mig beredd på att möta den och låta den möta mig... glad i hjärtat och trygg i min fasta övertygelse att Gud är med mig och förutsättningarna är goda att det kommer bli en mycket bra dag... den avslutas med att min äldste vår förstfödde kommer hem ikväll på ett litet välsignat mysigt besök... That makes me smile... ha en helt vanlig bra dag i januari....

1 kommentar:

Kristina sa...

En god dag till dig oxå.Härligt läsa dina ord så här nyvaknad och med assistent sjuk,, blir vikarie, men det blir nog en bra dag här med då Gud är med. Vi har vit vacker snö ända upp till fönsterrutorna.Ser ut som ett sagolandskap
Solen anas i all rimfrost Hälsn Kristina i Umeå