12 januari 2011

Tyglar

Tyglar kan vara bra att ha.. kan inget om hästskötsel men om jag gissar så tror jag att det finns olika slags tyglar för olika tillfällen. Tar man fel betsel kan det bli svårt att leda hästen dit man vill. Så kan det vara i våra liv tror jag. Vi har våra principer och det är bra, men om vi kategoriskt håller fast vid en princip när man kanske inte alls behöver så kan det också bli väldigt tokigt. Det blir fångenskap och trist och tråkigt. Så till mig och dig som kanske känner sig lite i trångmål.. Kanske har du fel betsel just nu.. kanske det är ut på grönbete som du skall vara, kunna få vara lite tokig och ge spelrum för det du har inom dig. Tids nog, för vi är ju vuxna ;), så vet vi när vi skall in i båset igen eller uträtta det vi skall göra fokuserat och disciplinerat. ... Om jag känner rätt så är det mer grönbete vi behöver ut på... :)

1 kommentar:

Bibban sa...

Mycket grönarbete väntar sis, mycket !
Kram