04 februari 2011

Frid som övergår allt förstånd

Har många gånger snuddat och vidrört detta med frid, speciellt den sista tiden. Det är något som berör mig väldigt mycket och framförallt den sista tiden. Frid finns i en trygg familj, ett kärleksfullt förhållande, goda vänner, i en god avkopplande miljö med mera. Men frid som övergår allt förstånd finns bara hos Gud, frimodigt och kanske lite kaxigt sagt, men jag tror inte det finns någon annanstans. För trots en trygg familj, fint förhållande eller miljön så kan stormar komma och röra till det och kanske även rycka upp det som fanns. Men i det, i det jobbiga, stökiga omtumlande, oroande och skrämmande kan friden som utgår från Guds hjärta stilla den mest ofattbara situationen. Jag har prövat och funnit det vara sant... Det börjar med ett löfte... "Jag ger er min frid, en frid som ingen annan kan ge er. Var därför inte oroliga och rädda." Joh 14.27 ....

Inga kommentarer: