28 april 2011

Tro

Vandringen med Gud är en vandring i tro och inte på det man för stunden ser. Men en dag som denna här i Uppland är det svårt att förneka skapelsens under och skönhet. Det talar så starkt Det vittnar om en skapare och det värmer mitt hjärta när jag tänker på att Skaparen ser mig. Ser mig precis som jag är, 51 år gammal och fortfarande en kvinna som gör misstag men kanske snabbare på att erkänna dem. 51 år gammal och gift med en den man hon älskar en trofast, trogen och tålmodig snygging och mor till 6 barn som hon älskar så mycket att hon nästan går sönder ibland. 51 år gammal och väl medveten om att låta dem gå sina vägar och att hon inte skall oroa sig. 51 år och tar beslut varje dag att leva nära Herren och att få vara till välsignelse. Då! mina vänner är det så skönt att veta att vi lever här i tro och inte på vad vi ser... :)
Vi är älskade, förlåtna och högt aktade av himmelens Skapare och han tror på oss...

1 kommentar:

Celia sa...

Vad härligt du skriver. Förstår att du känner dig välsignad. Bra jobbat med sex barn. Jag har sju! :D