08 maj 2011

Mellan hägg och syren


Ännu helg att lägga till kalendern, fort gick den fin var den och minnesvärd. I min kyrka har vi haft ett varje år återkommande seminarium som min pastor håller. Så själ och ande har blivit påfylld uppmuntrad och hoppet om himlen väckt igen. Så glad och tacksam för att få tillhöra min församling!!
Tog en skön promenad på eftermiddagen och konstaterar att vi är mellan hägg och syren. En underbar doft slog emot oss och de vita blommorna riktigt log emot oss. Man skulle ta ledigt nu fram till midsommar och riktigt njuta av vårens framfart :) men.. vi tar tag i morgondagen och ser fram emot att få göra nytta och möta varje dag med ny nåd ny styrka och ny glädje. Snart är det helg igen och då firas min älskade far som når den högaktningsfulla åldern 90 år! Syskonen samlas och ett speciellt kärt återseende ser jag fram emot... vi styr sedan kosan lite mer söderut och träffar mer kära ny vänner. Det! skall bli väldigt trevligt! Så vad gör det att den här helgen tagit slut jag har ju så mycket härligt framför :) och allt detta härliga är i perioden mellan hägg och syren...

1 kommentar:

Kristina sa...

Härligt hann se en utslagen hägg innan vi lämnade Uppsala. Hade gärna besökt er konferens men tiden räckte ej.Magdalena hade oxå tänkt det men hon fick ta itu med packningen för de hade haft så mkt i skolan även kvällstid. Men jag blev så andligt välsignad på deras avslutning i Lötenkyrkan. Den helige ande var där så påtagligt att jag grät mig ign hela gudstjänsten och kände hur förnyad jag blev . Det var värt hela resan och smärtan innan. Ha en bra vecka kram