25 oktober 2011

Hemma

Hemma är vars ditt hjärta bor, säger ett ordspråk och visst det stämmer. Satt idag på en plats där jag varit många gånger förr och i allafall kallade jag det hemma. Meeen, en småstadsflicka är nog alltid en småstadsflicka. För jag kom aldrig mig riktigt till ro på den platsen. Kände mig aldrig riktigt hemma lokalt. Hemma hemma i vår lilla koja DÄR var det hemma, såklart, för där fanns mina älskade barn och min älskade livskamrat. Så när jag satt där på den där platsen idag så kom det ett leende över mina läppar där jag satt i min ensamhet och åt en lunch, jag hör inte hemma i den här staden. Jag är kär i min lilla stad och min "lilla" stora familj och min "lilla" stora församling. Tiden i stora staden är inte förgäves och heller inte utan frukt i mitt liv, tvärtom, men det var dags att dra vidare och det var dags att få komma hem, ett tag. Vad framtiden har i sin hand vet man ju inte, men bra det blir det alldeles säkert!
Fick träffa en kär vän också, hon tog sig ledigt för min skull och vi kunde mötas över en kopp kaffe. En vän som fått betyda väldigt mycket för mig framförallt i en speciell period när jag så väl behövde det. True friendship! ...

Inga kommentarer: