06 november 2011

Tankar


Jag har fått en annan soffa att sitta i när jag tänker och skriver, den är högst upp i huset vid klarbärsträden. Den gamla soffan finns kvar och jag kommer nog att dimpa ner där lite då och då, men ibland behöver man komma högre upp.  Utsikten vid det fönster soffan står vid är fantastisk och man ser saker på ett annat sätt än vad man gjorde på botten våningen. Tänka högre om de tankar man kanske gått och burit på en tid. För fönstren vetter år samma håll man bara ser ut från en högre höjd. Ah vad det så det såg ut! Jag trodde något annat men nu när jag ser så ser jag på ett annat sätt. Även om "tyngden" "känslan" finns kvar så kan en ny tanke göra skillnad. Vi har nog ibland områden i våra liv där vi behöver bryta trenden av att tänka som vi gör. Våga tänka på ett nytt sätt Våga sträcka sig efter sånt man knappt trott fanns. Bara våga.. som troende har jag tryggheten av att veta att Gud har allt i sin hand. Om han har kontrollen kan jag släppa den och fokusera på annat en tid. Kanske bra att kliva upp sträcka på nacken och våga se något som man inte sett förrut. Kanske till och med lösningen eller svaret finns där.. vem vet! :)

1 kommentar:

Kristina sa...

Så sant det du skriver o så bra du formulerat det. Att byta utkikspunkt är nog viktigt fler gånger än man tror. Jag ska försöka se på ett problem lite mer ovanifrån och be att det löser sig. Tack för tanken Ha en bra dag kram