06 december 2011

Jul igen

Sitter här i min soffa högt upp i huset och kopplar av. Det är lugnt i huset och friden är påtaglig, det är många på plats och när jag räknar hamnar jag på 7 personer och ett levande gosedjur. Jag njuter. I tanken går jag ett år tillbaka och bestämmer mig snabbt för att inte fastna i tanken den utlösande faktorn som startade sömnlösheten jag plågats med under året, utan väljer att njuta av att det vänt! Det är jul igen, en fridfull jul igen! Huset kommer att fyllas i dagarna två av familj och fina människor och gemenskap som rör så där gott ända in i hjärteroten. Två kommer att saknas men de är oss alltid så nära och något samtal hinner vi nog med. Det är jul igen och det skall bli en fin jul.
Hans namn skall vara Underbar i råd, allsmäktig Gud, Evig Fader Fridsfurste!


Inga kommentarer: