24 januari 2012

Blåsa såpbubblor


Jag såg en sak framför mig idag på morgonen när jag satt en stund i bön inför dagen som nu redan hunnit ganska långt. Inte en syn, så allvarligt vill jag inte klassa det här inlägget :) utan kanske lite klarsyn. Jag såg mig blåsa en massa såpbubblor, en massa bubblor som dansade omkring i luften. En del av dem sprack så fort de lämnat pinnen de föds ifrån, men en del flög vidare och högre. Många av de stora bubblorna hade en förmåga att spricka före de mindre, för när jag slutat så var luften full av en massa små bubblor som förblev kvar. Var kommer detta nu då, jo vi skall fortsätta tänka och planera och ge tanken vidare, men vi får inte ge så mycket kraft och tid på att blåsa dem för stora och vackra för fort för det kan hända att de spricker. Ofta delar vi  idéerna för tidigt eller sätter dem i verket för fort. Vi kanske har lättare att känna entusiasm för de stora vackra idéerna när det egentligen är de mindre små som har bärkraft. Allt börjar i det lilla, ett litet steg mot förändring kan visa sig leda oss på en högre bättre väg. ... Fortsätt blås bubblor, tänk bra tankar och njut av det du har just nu... Förändringen kommer.

Inga kommentarer: