28 juni 2012

Allt har sin tid

Bloggen lever, men väldigt tunt med inlägg just nu. Det är sommar och det är fortfarande jobb för mig. Vecka 28 hägrar och jag BER om vackert väder. Det behöver inte vara 30 grader men jag vill, jag behöver, jag längtar efter solen och att få njuta utomhus. Den här våren har varit väldigt speciell för oss på många sätt. Lycka och glädje blandad med oro och undran. Lycka när två blir ett och glädjen att se dem forma sitt hem. Oro inför en operation och lättnad när allt gått bra och sedan plötsligt oro igen för att snabbt lugnas ned... . Lättnad när man märker att allt vänder så sakteliga till det bättre... Allt har sin tid, men mitt i allt en outsäglig förundran över den frid som omgett oss. Semestern kommer och vi har ingenting inplanerat och det känns skönt! Väldigt skönt att inte låta något annat styra över hur vi planerar. Vill man så kan mycket styra men just nu tillåter vi oss med att styra själva. Nu... dock... behöver arbetet styra mig att göra det jag skall göra... Allt har sin tid!


1 kommentar:

Kristina i Umeå sa...

tack för orden om allting har sin tid. SÅ lätt stressa iväg ssk när man hör alla andras sommarplaner. Men leva i nuet är viktigt. Önskar dig fina arbetsveckor och skön vila när det är dags Kram