16 januari 2013

Snöiga januari


Januari ... om man bläddrar tillbaka i den här bloggen och läser i januari  och här så anar man att januari inte är min favoritmånad. Nä och precis så är det, verkligen. Jag vet att jag inte delar uppfattningen med så många men det här är min blogg och här tycker jag :)  Men med åren så har jag lärt mig att även januari tar slut och efter januari kommer en ny månad och sedan är det snudd på sommar. Prövningarna är likadana de kommer med jämna mellanrum och känns snudd på ogenomträngliga men så genom envis kampvilja och ibland bara en flämtande låga av ork så upptäcker vi att vi är ute ur mörkret. Upptäcker till och med att mörkret gjort oss aningen mer uthålliga och mer starka. Nu är vi  i mitten av denna månad och jag lever :) och mår bra! Så jag tar mig nog igenom denna 53:e januari också ....

Inga kommentarer: