08 augusti 2013

Blickar lite över axeln

Naples en alldeles jättefin lördag i juli
Nu när semestern verkligen ebbat ut och allt börjar bli som vanligt igen unnar jag mig ändå en titt bakåt. Bakåt på en väldigt härlig semesterresa i det stora landet västerut. Man kan välja att antingen med vemod minnas eller använda det som styrka och kraft och låta glädjen över allt vi varit med om ge den där extra kicken att möta hösten med rak rygg och höjd blick... Väljer det!

Vi började resan med New York, två dagar som vi gick och gick och gick i värme mycket värme. Men hann se mycket men förstår att vi ändå inte sett mycket. Vi tog en färja runt Lower Manhattan och fick njuta av utsikten.

Efter New York blev det Washington DC, oj! Vilka hus vilken värme och så väldigt trevligt! Vi hade bara en dag och det var alldeles på tok för lite. Men det gav mersmak mycket mersmak.

En resdag senare hamnade vi i Virgina Beach och fick lite sol och bad. Ett andningshål med vila och inte lika mycket vandrande. Savannah blev nästa uppehåll och mumma kardemumma vilken underbar liten fin stad. Träden bildade tunnlar att åka igenom och den spanska mossan hängde som stora vackra vindruvsklasar. Vackra gamla bevarade hus och man kunde nästan se Scarlett O´Hara tassa omkring i sina vackra klänningar. Savannah tog en liten bit av mitt hjärta  Sedan Jacksonville för ett fin eftermiddag med mycket cat-up hos släkt mitt i ett häftigt regnoväder. Orlando fyra dagar med Nasa, Aquatica, Dine- in movie, minigolf  och 4th of July!

Slutmålet var Boca Raton där äldste sonen med sin hustru bor sedan två år tillbaka. Ljuvliga lilla Boca. Trivs där och längtar redan tillbaka.

Så efter fyra härliga veckor med laddade batterier så skall man ju ta sig an det som ligger för handen. Det är också dyrbart  och härligt.

1 kommentar:

Kristina i Umeå sa...

Så härligt att läsa dina inlägg igen.Så sant det du skriver om att vi kan välja stt se på det som varit bra med vemod eller glädje. Liksom du vill jag välja att se med glädje. Vi har haft en underbar resa Till kreta efter sex års behandling,var det ljuvligt att återse ön och ett under att jag klarade av det i det tillstånd jag ännu är. Kul att ni bor i Storvreta.Där bor min bästa vän o vi var där i sommar. Ha en fortsatt fin tid kram