26 augusti 2013

En bra helg på alla sätt

Till en del helger har man sparat mycket "fixardetihelgen"-saker och det är ju bra för man kanske har lite mer tid på helgen. Helgen som passerade hade vi vikt för vänner, smaskigt fika och Öppet Hus. SÅ! trevligt och man inser att Friends are like flowers in the Garden of Life och jag tänker lite på mitt nyvaknande intresse för blomster igen. Man pysslar och vårdar, vattnar och vänder på krukan. Även ansa och hjälpa växten med att ta hand om vissnade löv och byta grogrund och omgivning. Vänner lika viktigt  ännu viktigare. Tänker på ett samtal som vi hade på fikarasten på förmiddagen idag där någon undrade hur man får en orkidé att blomma igen och råden kom från olika håll men alla innehöll samma viktigt ingrediens, vattna lagom. Precis som med vänner .. Gode Gud hjälp mig vara en vän, en sann vän...

Kryssarna mina

Så nära katt vi kommer :)

Välkommen hem till mig

ljuvliga blandning

Inga kommentarer: