29 september 2013

Söndag

Söndagmorgon och klockan är bara strax 8. Kan inte säga att jag är klarvaken men vaken är jag och känslan av att jag inte måste gå upp gör mig ännu mer vaken, men faktiskt är det helt Ok! Det blir en hemmadag idag precis som igår och det är också helt Ok!
Vi boar in oss mer och mer i huset i det lilla samhället. Mer och mer stärks känslan av att detta är hemma. Blandningen mellan tåget som " susar" förbi någon gång emellanåt och trädens dansrörelser, skatornas försök att låta lika vackert som alla småfåglar är ljud som är ljuv musik. Jag kommer till ro och blir tacksam! Tacksam för livet, för rikedomen i mina barn och vänner och min älskade livskamrat. Tacksam till Gud skaparen och min för alltid ständige följeslagare och samtalspartner. 
Jag skall ta denna söndag och göra den till en dag jag inte slarvar bort. Först i morgon är det en annan dag! 



Inga kommentarer: