24 september 2013

Tisdag

.. höstdagjämningen gick mig förbi, hade ingen koll alls och jag tar det positivt! Det måste betyda att jag är fri från "ångest" över att sommaren har lämnat oss för denna gång. I lördags gjorde jag ett fik i vårt växthus, bjöd maken på nybakat bröd och vi satt där och njöt i 30 gradig värma. Fångade rosknoppar på bild och njöt av livet. Det är helt ok nu att hösten kommer ! Det är helt ok att boa in sig och unna sig sköna kvällar i lampan och ljusens sken. Jag är en hemma människa, jag älskar att resa och se mig omkring och det finns vissa platser på vår jord som jag aldrig vill lämna när jag är där. Men jag njuter så av att vara hemma. Det finns nog nedlagt i mig sedan födseln. Det är heelt ok! Så kära vänner, ni som sörjer över att sommaren är över, ta på er skorna och jackan, hitta boken du alltid velat läsa, bjud hem vännen du inte sett på så länge och tag vara på tiden som är Tiden är din. Det du sår får du skörda

skifte mellan sommar och höst

Inga kommentarer: