19 september 2013

Torsdag igen

En vecka till som ligger bakom. Hej va de går och hej vad det kan vara svårt att Carpe Diem. Nu kom det en uppdatering på Iphone igår och allt skall vara så snabbt och så lätt att man naturligtvis blir glad men om man verkligen tänker efter. När bläddrade jag i telefonkatalog och när använde jag penna och brevpapper senast? Känslan att sitta ned i lugn och ro och forma tankar och meningar för att mottagaren skall förstå om jag är glad ledsen upprymd eller arg. Nu räcker det med att klicka på en smiley ... fort skall det gå. Varför då? För att jag skall hinna med så mycket mer, men... vissa saker kan ju jag spara till i morgon eller nästa dag. Hm.. nåja jag tillhör dem som gärna använder mig av dessa nymodigheter det skall jag inte sticka under stolen med. jag tycker till och med att livet blivit enklare. men för att Carpe Diem... då behöver jag nog stänga av omvärldens intryck och omvärldens insyn i mitt liv.


Inga kommentarer: