23 oktober 2013

Det blev morgon en onsdag

Tick tack ... Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren? Gåtan vi växt upp med många av oss. Lite klurigt Lite sant Lite tokigt... Jag vill inte vara en klocka. Jag vill komma någonstans, iallafall fram till dörren men vill gärna gå ut genom dörren också och kanske fram till nästa dörr också. Under vandringen vill jag hinna med att se mig omkring, göra någon annan glad, uträtta något bra och utvecklas som människa. Jag har ett arbete där jag möter väldigt många, framförallt genom telefonen och mail men också öga mot öga. Tänker jag efter så kan jag många namn och även telefonnummer och mail adresser. Men vilka finns bakom? Kanske det är det jag kan göra mellan dörren och den andra dörren... för fram det vill jag. Tror jag börjar i dag, tror jag skickar det där sms:et jag tänkt på så länge, för något säger mig att den personen behöver en uppmuntran. Nästa gång är det jag ...

Bilden lånad fr google

1 kommentar:

Kristina sa...

Härliga tankar och bra stuimulans att höra av sig till ngn, jag vet hur mkt sånt betyder i svåra situationer. Ha en välsignad dag kram