14 februari 2008

100 i sommar , det måste firas!


Jag har varit ganska så trött under hösten, jag, tillsammans med två tredjedelar av svenska befolkningen kan jag tro. Så det är inget märkvärdigt med det.

Men det har ändå ställt saker och ting på sin spets att titta över lite vad man håller på med. Gud skapade världen på sex dagar men på sjunde vilade han och det mina vänner är nog något som vi missar. Sätt prioriteringar! mmm sant men ... hur.....



Min lilla 10 åring sa något förlösande här om veckan.

"mamma, när storasyster fyller 18 år i sommar då är alla barnen 100 år tillsammans!"

Mycket charmigt och festligt, något att fira men också upplysande. Jag blev för en tiondels sekund väääldigt trött och kände mig vääldigt gammal. En stund bara, för sedan blev jag nästan pigg och upplivad. Kanske inte konstigt då att man ibland är trött och ibland inte har tålamod tillräckligt eller inspiration att hitta på saker att göra. Kanske inte så konstigt.....det behövde inte vara något märkligt och oroväckande. Hur som haver jag blev glad och faktiskt stolt över att ha gett mina barn 100 år (tillsammans inflätade) att leva.



Så nu fick vi lägga till ytterligare en högtids dag i år att fira:

en student, en artonåring, "en hundraåring", 25 årig bröllopsdag och en 50 åring!

Vi firar med presenter och tårta och en underbar resa till USA i sommar.



Grattis familjen !!

1 kommentar:

Eirene sa...

Tack för en härlig reflektion! Det där gjorde min dag :-) Gullig 10-åring du har! (Måste absolut räkna ut vad mina barn är tillsammans...122 år tror jag det blir nu i vår! Hahahaha...VAD vi kan - vi och våra män! (Med Guds kraft)